środa, 11 grudnia 2013

SPOSOBY NA BLIZNY



Moim sposobem na radzenie sobie z jakimikolwiek bliznami jest używanie płynu miceralnego z kwasem hialuronowym. Kwas hialuronowy utrzymuje znaczną część wody w skórze i dzięki temu skóra jest dłużej nawilżona. Jeśli zmniejsza się ilość kwasu hialuronowego w skórze to osłabiają się włókna kolagenowe, co powoduje starzenie się skóry.

Drugą ważną rzeczą są oleje. Każdy olej zawiera wiele witamin i cennych składników. Witaminy młodości takie jak A i E. Dla mnie najłatwiejszą formą używanie olejów jest OCM-czyli Oil Cleansing Method-oczyszczanie twarzy olejami. Dzięki tej metodzie moja cera znacznie się poprawiła, pozbyłam się wielu zaskórników i blizn. OCM to nie tylko nawilżenie twarzy mieszanką olejów, ale również codzienne wykonanie delikatnego peelingu wilgotną ściereczką.


 Na niektóre blizny, np takie po oparzeniach nakładałam dodatkowo masło z jojoby lub oleje. Pomogło to w szybkim czasie zaleczyć blizny. Jeśli chodzi o blizny po poparzeniach stosowałam też przekrojone liście świeżego aloesu i robiłam okłady przykładając je do skóry wewnętrzną stroną liścia z miąższem, później zabezpieczałam bandażem. Jednak sposób ten jest dobry tylko na miejscowe zmiany, nie wyobrażam sobie położyć aloesu na całej twarzy i owinąć jej bandażem:/

Używałam kiedyś maści cebulowej, ale nie przynosi ona tak wspaniałych rezultatów jak oleje czy aloes.

Trzecim etapem są u mnie kosmetyki mineralne  czyli kosmetyki, które nie tylko nadają skórze piękny koloryt, ale również wyrównują niedoskonałości i pielęgnują skórę. A wszystko to za sprawą cynku, który zbawiennie wpływa na stan skóry.

Do zadań specjalnych używam natomiast pasty cynkowej, która pomaga mi na wypryski, z których się już wyleczyłam dzięki poprawnej i dobrej pielęgnacji.

Słyszałam, że używanie maseczki z cynamonu pomaga. Ja jednak nie polecałabym tej metody, gdyż często skóra po niej szczypie. A jeśli zauważamy jakieś nieprzyjemne dla skóry efekty to znaczy, że skóra tego nie toleruje. Poza tym cynamon może powodować pękanie naczynek i alergie.