niedziela, 6 kwietnia 2014

JAK SIĘ ZMOTYWOWAĆ DO PIELĘGNACJI?


Po pierwsze jesteś tego warta!
Pozwól sobie na chwilę relaksu. Dbanie o siebie nie jest katorgą, tylko przyjemnością. Gdy aplikujesz szampon na włosy i robisz delikatny masaż głowy to wspaniale odpręża i jest świetnym przerywnikiem jeśli się uczysz, zobaczysz, że umycie głowy Cię pobudzi i będziesz mieć więcej energii do pracy.

Nie wmawiaj sobie, że to zajmuje dużo czasu

Dbanie o siebie wcale nie trwa godzinami! Gdy nakładasz odżywkę na włosy przez te 30 minut możesz porobić coś innego, np poczytać bloga albo książkę.




Nie umiem być systematyczna

Czy pamiętasz o umyciu głowy albo zębów? Tak, jesteś systematyczna, więc z pielęgnacją także Ci się uda. Postaw maskę i olej obok szamponu do włosów. Ułóż krem do rąk i rękawice obok zlewu(przed zmywaniem nałóż olejek i nałóż rękawiczki). Postaw na stoliku nocnym olejek do paznokci. W ten sposób będzie Ci łatwiej pamiętać i wyrobisz w sobie dobre nawyki.

Nie stać mnie na kosmetyki

Jakiś czas temu podjęłam wyzwanie. Nauczyłam się składów kosmetyków i zaczęłam wybierać je świadomie i stosować regularnie. Mam koleżankę, która zainwestowała w rytuały Kerastate. Ach, jak podobały mi się jej włosy po przyjściu z salonu, ale wiedziałam, że nie będzie mnie na to stać, by chodzić na to co jakiś czas. Koszt od 50 zł za sam zabieg, a jeszcze do tego ścięcie. Oj nie nie, na tyle mnie nie stać.
Za drugi wzór wzięłam koleżankę, która ma piękne grube włosy, a na pytanie co z nimi robi zawsze odpowiadała, że jest wierna olejom. Trochę nie chciałam jej wierzyć, bo może to zasługa genów?
Trzecią osobą, która mnie zainspirowała to moja przyjaciółka, której stan włosów poprawił się znacznie w ciągu dwóch miesięcy do tego stopnia, że aż fryzjerka nie omieszkała zapytać ją co zrobiła z włosami. Odpowiedź tej trzeciej była taka, że używa masek nie droższych niż 10-20 zł, ale regularnie.



Postanowiłam zmiksować pielęgnacje dwóch ostatnich osób. Po 7 tygodniach od ostatniej wizyty nadal nie zauważyłam ani jednej rozdwojonej końcówki. Dodam tylko, że na mój najdroższy kosmetyk wydałam 13zł, a najdroższy olej kosztował mnie 10 zł za 50 ml, ale mam go jeszcze sporo, bo nakładam jedynie na końcówki. Przejrzyjcie z ciekawości najdroższe olejki, czy nie zastanawiało Was dlaczego olej słonecznikowy czy olej kukurydziany są na pierwszych miejscach w składach gotowych olejków? Po prostu są one najtańsze, tych droższe olejki np. jak arganowy znajdują się na końcu w składzie, a po drodze często lista silikonów i innych chemicznych związków. Może czas zmieszać jakieś oleje samemu?


Mieszkam w małym miasteczku lub na wsi i nie mogę zdobyć pożądanych kosmetyków

Też pochodzę z małej miejscowości, ale od czego jest internet? Zresztą jeśli chodzi o oleje można je kupić w sklepach spożywczych. Zawsze można coś zamówić w sklepie lub aptece. Jeśli macie problem w kupnie jakiegoś kosmetyku napiszcie do mnie, a pomogę Wam znaleźć odpowiednik.

Pielęgnacja musi być przyjemna
Zrezygnuj z kosmetyków, które Cię irytują zapachem, konsystencją, działaniem. Czasem lepiej wymienić się z koleżanką kosmetykiem niż marudzić i zniechęcić się do pielęgnacji. Może u niej zadziała i może odwdzięczy się czymś miłym np. uśmiechem:)

Czas odrodzić się na wiosnę na nowo!
Wiosna to dobry czas, żeby zacząć o siebie dbać. Mamy więcej energii, po prostu nam się chce bardziej. Zrzucamy płaszcze, czapki, kozaki i chcemy jak najszybciej wbić się w letnie sukienki odsłaniające nasze atuty, ale niech nasze ciało będzie naszym atutem. Do dzieła kobietki;)