sobota, 13 września 2014

RECENZJA WYCISKARKI CAMRY

Soki, soki, soki:) odkryłam już ich wpływ na swoje zdrowie i urodę, ale o tym w innym poście. Teraz chciałabym się skupić na recenzji mojego dość nowego produktu, który pomaga mi je uzyskać. Jest to wyciskarka Camry.


Wyciskanie soku z warzyw
Z warzywami radzi sobie świetnie jeśli...pokroimy je na małe kawałki takie jak w reklamie. Raz zdarzyło nam się z TŻ, że wrzuciliśmy zbyt dużą marchewkę. Wyciskarka przestała wtedy działać na parę minut. Do krojenia warzyw na mniejsze części trzeba się podobno przyzwyczaić, bo nie jest to tak szybko jak w zwykłej sokowirówce. Zauważyłam też, że nie warto pchać na siłę warzyw, zwykle nie dociskam popychacza, a jeśli już to robię to baardzo wolno.Trochę miąższu zostaje na dnie soku. Wyciskam najczęściej marchew i buraczki(specjalna odmiana podłużna,gdyż są słodsze)-jestem zadowolona z rezultatu.

Wyciskanie soku z zieleniny
Używam głównie do wyciskania natki pietruszki i bardzo sobie chwalę. Nienawidziłam soku z miąższem robionego blenderem, tu komfort picia soku jest o wieeeeeeeeeeele większy.

Wyciskanie soku z owoców
Uwielbiam wyciskać sok z jabłek i cytryny. Camry radzi sobie z tym szybko i świetnie. Owoce należy pokroić na takie części, by zmieściły się do otworu. Z resztą radzi sobie perfekcyjnie. Sok jabłkowy wychodzi z pianką, tak jak przy sokowirówce. Aha, trzeba pamiętać o pozbyciu się pestek;) Soku z banana natomiast już nie będę robić, bo był kompletnym niewypałem.

Suchość miąższu
Miąższ z warzyw i zieleniny wychodzi bardzo suchy, z owoców czasem przeciskam po raz drugi, ale jest naprawdę nieźle już po pierwszym użyciu.

Śmieci
Może ktoś uzna ten punkt za śmieszny, ale używanie wyciskarki ułatwiło mi sprzątanie. Czasem z sokowirówki wypadał miąższ i bałaganił mi w kuchni. Z wyciskarką nie mam takiego problemu, śmieci, które się przedostają na zewnątrz są zbite w jedną masę i wychodzą znacznie wolniej, więc jeśli nawet chwilowo przepełni nam się pojemnik ze śmieciami jesteśmy w stanie zareagować na czas.


Cichość pracy
Myślałam, że sprzęt będzie baaardzo cichy, ale nie ma się co oszukiwać, jakieś odgłosy musi wydawać. Jest jednak znacznie cichszy od tradycyjnej sokowirówki.

Czy wróciłabym do tradycyjnej sokowirówki?
Za sokowirówką przemawia to, że szybciej radzi sobie z warzywami i fakt, że nie trzeba kroić warzyw na tak małe części, jeśli sokowirówka ma dużą moc. Jednak właściwości zdrowotne są tu o wiele większe, a to było główną przyczyną zakupu, dlatego nie zamieniłabym ponownie na sokowirówkę. Poza tym wyciskarka znacznie lepiej radzi sobie z wyciskaniem miękkich owoców jak cytryna czy ziół niż sokowirówka.

Pytania
Jeśli macie jakieś pytania, proszę o komentarz;) Chętnie wzbogacę ten post o dalsze opinie.